Monday 5 May 2014

My Daily Life: 05/05/14

Assalamualaikum  :)'

Fisrt of all, saya nak minta maaf sebab dah lama tak update blog saya ni. Dah seminggu kot saya tak update. Bukan apa, buat masa sekarang, kat hostel tak dapat wifi. Tak tahu lah kenapa. Jadi harini (12/5), saya akan tulis jurnal untuk Isnin minggu lepas (pelik je?).

Macam biasa, hari Isnin, selepas perhimpunan rasmi, pelajar Foundation 1 akan terlibat dengan kelas Jati Diri (Self Development). Tetapi Dr. Rorlinda tidak berpeluang untuk hadir pada hari itu disebabkan beliau ada hal tertentu. Jadi, hanya En. Hakimi, Pn. Lin dan Pn. Ros yang mengajar. Hari itu kami dibahagikan kepada beberapa kumpulan. Kami dibahagikan mengikut bangsa. Ada Melayu, Cina, Jawa, Banjar dan lain-lain. Saya termasuk dalam kumpulan Banjar. Tugasan kami pada hari itu ialah kami kena membentangkan adat-adat untuk bangsa masing-masing. Walaupun saya orang Banjar, tapi saya tak tahu apa-apa pun pasal Banjar. Jadi terpaksalah saya dan kumpulan saya mencari maklumat di Internet. Baru lah saya kenal bangsa saya sendiri. Only then, baru saya tahu makanan, pemakaian, perkahwinan orang berbangsa Banjar.

Lepas dah habis kelas sampai tengahari, saya hanya berehat di bilik. Petang tu ada kelas Fizik dan Kimia. Saya tak ingat sangat apa yang berlaku minggu lepas, Jadi sampai sini saja kot jurnal 5 Mei saya. Terima kasih kerana setia bersama blog saya (krik krik) walaupun dah lama tak update  xD

               - The creative adult is the child who survived. -

No comments:

Post a Comment