Monday 12 May 2014

My Daily Life: 12/05/14

Assalamualaikum  :D

Alhamdulillah, Allah masih panjangkan nyawa kita. It's a new Monday! Dan yang penting, hari ni first day untuk final exam. Saya bangun agak lewat, mungkin sebab malam tadi tidur pukul 2 pagi study Fizik. Tak sangka cepatnya masa berlalu. Rasa macam baru hari tu saya amik exam.

Sebelum start jawab paper Physics tu, saya ulangkaji dulu sekejap kat bilik saya dengan Syed. Dah nak pukul 9 pagi, saya pun pergi lah ke Bilik Seminar, tempat peperiksaan untuk pelajar Foundation 1. Sebelum start jawab tu, memang nervous gila. Saya dah tekad nak buat betul-betul supaya dapat kedudukan yang lebih baik daripada exam sebelum ni, dan nak dapatkan Aungerah Perngarah.

Alhamdulillah, saya dapat jawab paper dengan lancar. Tak ada lah susah sangat. Penat je semalaman hafal formula, last-last sikit je yang masuk. Dengan masa tinggal 30 minit, saya pun keluar dari dewan peperiksaan sebab dah siap. First paper dah habis. Lega!

Petang tu pulak ada paper English. Saya tak study apa-apa pun untuk paper tu. Bagi saya, paper English ni memang sepenuhnya menggunakan kemahiran Bahasa Inggeris kita, jadi tak study lah. Kalau nak study pun, baca kamus je lah.

Sebenarnya, susah jugak paper English tadi. Ada lah beberapa soalan yang mengelirukan. Apapun, saya dah buat yang terbaik. Harap-harap dapat keputusan yang ok.

Esok Hari Wesak. Cuti~! Hari Rabu baru start exam balik. Jadi tak ada lah stress sangat. Itu je kot yang saya nak share untuk hari ni. Selamat malam!

                   - Don't look back, you're not going that way. -

No comments:

Post a Comment