Saturday 10 May 2014

My Daily Life: 10/05/14

Assalamualaikum :D

Malam tadi lepas tengok movie, saya tertidur di bilik Harith  (http://haritheidlan.blogspot.com/). Pagi ni, saya, Aqil, Aizu dan Harith dikejutkan oleh Abang Aru, Presiden Majlis Tertinggi Kolej. Abang Aru ada ingatkan yang pukul 10.30 pagi nanti berkumpul di Dewan Serbaguna untuk bertolak ke Za'ba.

Lepas mandi, saya cepat-cepatlah kemas semua barang. Dah pukul 10.30, saya pun pergi lah ke Dewan Serbaguna untuk menunggu bas. Ramai jugak yang tak balik. Berjam-jam tunggu bas, barulah bas tu sampai dan menghantar kami ke Kolej Za'ba.

Di sana, kami dibenarkan pilih roomate sendiri. Saya dengan Harith, Muryis dengan Aqil, Aizu dengan Amer. Tapi akhirnya, mereka semua ni tinggal di bilik saya. Amer dan Aizu bawak tilam mereka ke bilik saya. Bukan selalu kan?

Petang tu, selepas Solat Asar, saya dan 5 orang tadi pergi ke gelanggang futsal, tak jauh dari hostel. Tak beberapa lama kemudian, senior-senior pun datang membawa bola. Apalagi, sampai dha nak Maghrib lah kami main bola. Memang seronok lah kalau kat Permata ada court futsal. Boleh main bola tiap-tiap hari. Tak ada lah main ping-pong je.

Malam tu lepas Solat Isya', ingatkan nak siapkan novel. Tiba-tiba ada senior ajak main futsal lagi. Hancur lah impian kami nak siapkan assignment. Sampai pukul 12.00 malam kami main, best! Tapi esok dah balik Permata, tak dapatlah main futsal lagi.

Sampai bilik je dah pukul 12.15 malam, baru nak start buat novel. Saya, Aqil, Murysid, Hartih, Amer, Aizu, semua buat novel, tapi tak ada sorang pun yang siap. Last-last pukul 2 pagi, semua dah tertidur.

Sampai di sini sahaja ingin saya kongsikan mengenai pengelaman di Za'ba. Za'ba memang awesome!

                               - It's kind of fun to do the impossible. -

No comments:

Post a Comment