Friday 9 May 2014

My Daily Life: 09/05/14

Assalamualaikum! :3

Hari ni dah masuk hari Jumaat, last day before weekend. Kelas pertama pada pagi tu adalah kelas Falsafah. Masa kelas Falsafah je mesti dapat makanan. Sebab tu saya suka kelas Falsafah. Masa kelas Falsafah saya ada belajar mengenai deduksi. Contoh deduksi adalah seperti berikut;

i.   = Saya suka makanan.
ii.  = Kelas Falsafah dapat makanan.
iii. = Saya suka kelas Falsafah.

Hari tu, Dr. Sakinah bagi kami coklat Cadbury dan aiskrim Cornetto. Kami juga dikehendaki menghantar tugasan kami, refleksi dan isu semasa, yang mana saya dah kerja keras nak siapkan. Alhamdulillah, untuk Final Exam, subjek Falsafah saya dapat sekurang-kurangnya A, hasil daripada tugasan tadi. Cikgu kata mungkin cikgu akan naikkan markah.

Tengahari tu, lepas habis Solat Jumaat, saya hanya tidur di bilik. When you so many things to do, and you choose to take a nap instead.. Dah bangun, baru teringat Miss Ing nak jumpa semua pelajar pada pukul 4 petang untuk taklimat peperiksaan. Bak kata pepatah, "di mana ada Miss Ing, di situ ada exam".

Jumaat malam, seperti biasa adalah masa untuk enjoy! Malam tu saya tidur lambat sebab tengok movie. 
Esok , patutnya semua pelajar balik sebab tak ada bekalan elektrik buat sementara kat hostel. Tapi,bagi pelajar yang tak balik akan ditempatkan di Kolej Za'ba buat sementara, dan saya adalah salah seorang daripada mereka.

                                      - Ideas come from curiosity. -

No comments:

Post a Comment