Sunday 27 April 2014

My Daily Life: 27/04/14

Assalamualaikum! How's your day so far?

Malam tadi, Mursyid, Aqil, Karamie, Kamal, Amer dan saya sendiri dah plan nak pergi outing hari ni. Di Quad P ni, kalau nak outing, ada dua pilihan, sama ada Mid Valley ataupun The Mines. Tapi kalau naik KTM nak pegi Mid Valley mahal sikit. Jadi kami pilih untuk outing di The Mines.

Pagi ni, lepas Solat Subuh pukul 6.30, saya tidur balik. Tengah sedap-sedap tidur, tiba-tiba saya dikejutkan oleh seseorang. Disebabkan masih mamai, saya tak pasti tu siapa. Lepas tu, tengok jam, dah pukul 9 pagi.
Rupa-rupanya Amer yang kejut saya. Time baru bangun tu la saya baru teringat nak pergi outing. 

Kami berenam duduk di Dewan Makan sambil menunggu teksi untuk hantar kami ke stesen KTM. Kira-kira dalam pukul 10 pagi baru naik kereta api. Sesak betul dalam tu, sarat dengan penumpang berbilang bangsa (krik krik). Dah lah perjalanan hampir setengah jam, terpaksalah saya berdiri je.

The Mines. Siapa yang tak tahu kan? Dah lah hari Ahad, memang ramai orang lah. Setibanya kami berenam di situ, Aqil mengajak kami bermain bowling. Sebenarnya, saya tak pernah main bowling sebelum ni (malunya). Tapi saya tak kisah sangat, sebab bukan saya seorang je yang tak pernah main bowling kat situ. Masa first time saya leretkan bola bowling tu, saya terasa lain. Seolah suatu kuasa yang tidak dikenali telah masuk ke dalam badan saya (saje lebih-lebih). Best jugak rasanya main bowling ni. Walaupun saya tak pernah main sebelum ni, tapi entah macam mana, saya berjaya mendapat kedudukan antara yang tertinggi (hidayah dari Allah).

Lepas Solat Zohor dan makan tengahari, kami pergi shopping! Tapi, yang paling penting, kami beli  Mee Sedap. Untuk seorang pelajar yang tinggal di asrama, maggi atau mee goreng adalah suatu benda wajib yag perlu ada pada setiap pelajar.

Kami pulang agak lambat pada petang itu. Assignments buat lagi. Duit pun banyak dihabiskan entah bagaimana. Ok, itu je yang ingin saya kongsikan. Terima kasih kerana membaca. Dan lagi satu, tolong promote blog ni kat orang lain ye.. xD

    - In three words, you can sum up what have we learned about life; it goes on. -

1 comment:

  1. bolehlah tu dapat nombor dua ngan tiga, dah dikira okla tu.....

    ReplyDelete