Monday 28 April 2014

My Daily Life: 28/04/14

Assalamualaikum w.b.t.

It's Monday, again.. Pagi yang indah ni dimulakan dengan perhimpunan rasmi. Perhimpunan kali ini agak panjang kerana banyak penyampaian medal dan reports untuk aktiviti-aktiviti yang telah dijalankan minggu lepas. Ada yang dapat pingat sofbol, ada yang hoki, dan yang taekwondo pun ada. Ada juga pelajar yang terlibat dengan FLL, iaitu First Lego League Competition. Tapi, bukan sebagai contestant, tapi sebagai volunteers! Ternyata, budak 'gifted' bukan hanya cemerlang akademik, tapi juga boleh bergiat aktif dalam berbagai-bagai aktiviti. Quad P memang awesome!

Selepas perhimpunan, seperti Isnin-Isnin yang biasa, semua pelajar Foundation 1 akan telibat dengan kelas Self Development. FYI, kelas pembangunan jati diri ni adalah kelas yang dibimbing oleh Dr. Rorlinda, bersama beberapa orang isntruktor yang lain, untuk membangunkan diri pelajar dari semua aspek, terutamanya bagi melahirkan seorang pelajar yang holistik.

Saya pun tak tahu kenapa, tapi sejak akhir-akhir ni, waktu tengahari je mesti saya rasa penat. Terasa macam nak tidur je. Masa awal-awal dulu, waktu rehat tengahari ni saya banyak guna untuk bermain-main dan sebagainya. Tapi, entahlah, sekarang waktu tengahari = waktu tidur.

Petang tu, kelas yang patut dijalankan adalah kelas Chemistry dan Physics (bajet omputeh sat). Tapi, Cikgu Mad Noor (panggilan), tak dapat mengajar kerana beliau baru sahaja kehilangan datuknya (Al-Fatihah..). Kelas Fizik pula, kami dah start belajar tentang Motions. Serius, saya tak faham apa-apa pun.

Itu je kot yang berlaku hari ini. Jadi, sampai di sini saja pengongsian saya buat kali ini. Semoga hari kalian akan lebih bermakna pada esok hari.. Selamat malam! :D

           - Life is really simple, but we insist on making it complicated. -

 -

2 comments:

  1. Tidur membawa maksud tubuh badan mengalami keletihan
    Jadi ia memerlukan rehat
    Go to bed early and u can wake up as early as bird..
    Bangun pagi2..badan jadi cergas n minda pun cerdas
    Solat seawal pagi bukan tatkala mentari dah menampakkan diri..
    Ingat pesan mama

    ReplyDelete
  2. Do you mind if I share your blog with other form 1 students studying in some international school, perhaps they are also keen to find out student life in UKM Permata is (Permata students are usually perceived as some special species..haha.. and not to mention nerdy types.. :P).

    ~ Mak Long

    ReplyDelete